PX Pharma

בלוג בריאות כימיה ותרופות

חדשות

גידול קנאביס לצרכים רפואיים

אין ספק שאחת המהפכות הגדולות ביותר שחלות בשנים האחרונות, הן בעולם והן בישראל, היא מהפכת הקנאביס הרפואי.

אם בעבר נחשב הקנאביס לסם קל לכל הפחות, כאשר רבים מחשיבים אותו אף לסם קשה יותר, הרי שבשנים האחרונות חל גידול במעמדו בעולם והוא הופך לחומר לגיטימי ובר השגה במדינות רבות אשר לא רק הפכו אותו לחוקי לצריכה, אלא גם מיסדו את חוות הגידול של החומר והפכו אותו למוצר בעל כדאיות גידול כלכלית.

איך אפשר השיג רישיון קנאביס רפואי?

מחקרים רבים שנעשו בתחום עזרו להטות את הכף לטובת הקנאביס הרפואי ולהתרת הרסן מצדן של מדינות רבות בעולם, לרבות ארצות הברית, קנדה, ישראל ואחרות. ייתכן ולפן הכלכלי וההבנה שאפשר להרוויח מגידול החומר בקלות, יש צד בהשפעה על הפיכתו של הקנאביס לממוסד בסופו של דבר אחרי שנים רבות שהוא נחשב לחומר מחתרתי לחלוטין ששמו נקשר לתעשיות ולמושגים מפוקפקים הרבה יותר.

ישראל לא נשארת מאחור ובראשות משרד הבריאות מקדמת את האפשרות שכל אזרח בין אם צרכן קצה או מגדל החומר יוכל ליהנות מפירות המהפכה ולרתום את יכולותיו למימושה בשטח.

חקלאים רבים מבינים שהקנאביס הוא פשוט חומר קל לגידול שיכול לחסוך להם הוצאות רבות והוא כדאי יותר לגידול מהרבה תוצרים חקלאיים אחרים שלא הוכיחו את עצמם.

קנביס רפואי
החופש של צמח המרפא

בנוסף לחקלאים בענף החקלאות שייהנו מההסדרה החוקית של צריכת הקנאביס הרפואי אפשר למנות עשרות אלפי חולים אשר יוכלו סוף סוף לקבל את הקנאביס הרפואי בצורה חוקית ומסודרת  דרך מרשם רופא, בית מרקחת ומקומות נוספים מהם ניתן יהיה לאסוף את החומר ויפסיקו לצרוך אותו דרך צינורות לא חוקיים ולהסתבך עם רשויות החוק, דבר שלא רק עולה כסף למדינה אלא מיותר לחלוטין כאשר אפשר יהיה להשיג את החומר בצורה לגיטימית ופשוטה באופן יחסי.

נכון שעדיין צריך לעבור כמה שלבים בירוקרטיים לפני שמקבלים את המרשם המיוחל לקנאביס רפואי, ולא כל אחד יכול לקבל מרשם, אך הדבר נועד על מנת שרק מי שבאמת זקוק לחומר יכול לקבל אותו בצורה מסודרת והוא לא יגיע לידיים של צרכנים המשתמשים בו למטרות שונות שכל עניינן אינו להקל על כאב או על סימפטומים רפואיים אחרים שהקנאביס יכול לטפל בהם.

ביטוח קנאביס רפואי בקלות

יתרון נוסף ממנו יכולים ליהנות צרכני הקנאביס הרפואי הוא הרגולציה של ביטוח קנאביס רפואי.

אמנם חברות הביטוח לא ששות לבטח חולים מאף סוג אך כאשר מדובר בחומר שהופך רפואי לכל עניין ודבר ומקבל גושפנקא מהמדינה, אין לחברות הביטוח ברירה אלא להתייחס לקנאביס הרפואי כתרופה לכל דבר וככזה חלות עליו בדיוק אותן זכויות עבור הצרכן, כתרופה לכל דבר.

חולה במחלה המאפשרת לך לקבל מרשם לקנאביס רפואי? מהפכת הקנאביס הרפואי לא עוצרת במתן רישיון ומרשמים לחולים בקלות רבה יותר לצריכת החומר, אלא גם מאפשרת למעשה להפוך את החומר לתרופה לכל דבר ומזכה אותך בביטוח רפואי בגין השימוש בו.

נראה שמעבר לכך שחולים רבים יותר יוכלו ליהנות מקבלת מרשמים רפואיים לקנאביס רפואי וכן מהאפשרות לעשות ביטוח, הרי שגם המדינה תהנה הן מייצור ומייצוא של החומר שיגודל בחוות ישראליות איכותיות, כאשר הטכנולוגיה הישראלית הנמצאת בחזית התחום תדע למקסם את הרווחים עבור הרשויות. בקיצור – כולם נהנים, אף אחד לא סובל ומה שהיה צריך להיעשות לפני שנים רבות נדמה שקורה עכשיו.

חממת גידול
גידול קנאביס למטרות רפואיות

קנאביס רפואי – חזון אחרית הימים

אחרי עשרות שנים בהם צמח המריחואנה היה מוקצה על ידי המיינסטרים ועל ידי רשויות החוק משוק הרפואה, ולאחר ששנים רבות הייתה התכחשות מוחלטת ליתרונות הבריאותיים הרבים של החומר הפעיל בצמח, הנה קרה הבלתי יאומן ואפילו במדינת ישראל השמרנית כמו במדינות רבות אחרות, מבינים סוף-סוף, שלא חייבים לרקוח תרופות כימיקליות מסוכנות ולספק לחולים תרופות מסוכנות וממכרות כאשר יש בנמצא חומר טבעי יעיל ואפקטיבי שנותן מענה לחולים רבים ואף שלא הוכח שמביא לריפוי של מחלות הרי לכל הפחות הוכח בוודאות שהוא מקל על כאבים, מביא להפסקת רעידות ועוויתות בקרב חולי פרקינסון לדוגמה, מקל על כאבי ראש ומיגרנות, עוזר נגד תחושות בחילה בקרב חולים רבים בעלי מחלות שונות ומגוונות ועוד.

לסיכום, מהפכת הקנאביס הרפואי לא עוצרת ובשנים הקרובות מאות אלפי אנשים יוכלו ליהנות ממנה, הן מצד תעשיית גידול החומר, החוות החקלאיות, שירותי ההפצה והחלוקה, דרך חברות התרופות שיוכלו לרתום את החומר ולנפק לציבור מוצרים המבוססים עליו, דרך הצרכנים הרבים של החומר  שיוכלו ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים ומההקלות שהוא מביא לחולים רבים, ואפילו המדינה וגופי הממשלה שיוכלו גם הם ליהנות משקט תעשייתי, מהסדרה חוקתית ומפחות התעסקות באכיפת חוקים ורדיפה אחר יצרנים ומשווקים לא חוקיים שמין הסתם כמותם תפחת לאחר שהחומר יהפוך לגיטימי ומוסדר בחוק.

כמובן שיש מי שחולק על הסדרת הקנאביס הרפואי אך כמו בכל תחום, תמיד יש צדדים אינטרסנטיים כאלה ואחרים שאוהבים לשים מקלות בגלגלים של כל דבר טוב בכל תחום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *