PX Pharma

בלוג בריאות כימיה ותרופות

מידע שימושי

כל מה שצריך לדעת על מעבר בין קופות החולים

אחד מהשירותים החשובים ביותר בחייו של כל אדם הם השירותים המוצעים במסגרת קופת החולים שלו

על כל אדם לוודא שקופת החולים שלו מעניקה לו את השירותים הבריאותיים הטובים ביותר והזמינים ביותר, במסגרת סוג ביטוח קופת החולים שבו הוא מבוטח בו. כדאי מאוד לדעת שאם אתם חברים בקופת חולים אחת, לא מדובר בטאבו. כך לדוגמא: אם אתם חברים בקופת חולים כללית וגיליתם שקופת חולים מאוחדת מציעה שירותים רפואיים מקסימליים בתשלום ביטוח קופת חולים מינימלי, הרי שתוכלו תמיד לבחור לעבור מקופת חולים כללית לקופת חולים מאוחדת, באופן קל, פשוט ונוח. כיצד עושים זאת? תקראו על כך במאמר הבא

האם אפשר לעבור קופת חולים?

אז התשובה לשאלה זו היא: בוודאי. אם החלטתם לעבור קופת חולים הן בשל העובדה שאתם מעוניינים בקופת חולים קרובה יותר למקום מגוריכם או, הן בשל העובדה ששירותים המוצעים במסגרת קופת חולים אחרת מתאימים לכם יותר, כל שעליכם לעשות זה פשוט להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולמלא בו טופס מקוון שבאמצעותו ניתן לעבור מקופת החולים הנוכחית שלכם לקופת חולים אחרת. כדאי מאוד שתדעו שמעבר בין קופות החולים הופך להיות מאוד פופולארי לאחרונה. בעוד שבעבר אנשים נשארו בקופת חולים אחת במשך כל חייהם בשל החשש מתהליך בירוקרטי סבוך הכרוך במעבר ובשל אי ידיעה כי ישנן קופות חולים המציעות שירותים רפואיים רבים, מגוונים ואיכותיים יותר במחיר ביטוח קופת חולים טוב יותר, הרי שכיום אנשים מבינים שמדובר בתהליך קל ונוח וכן, מכירים בעובדה שישנן קופות חולים שכדאי יותר להיות חברים בהן, כגון: קופת חולים מאוחדת או קופת חולים מכבי, אשר כיום ידוע כי מרבית האנשים בוחרים בהן על פני אחרות.

צוות רפואי
אל תתביישו לשאול לגבי מעבר בין קופות החולים

כיצד תדעו אם כדאי לכם לעבור קופת חולים

לאחר שהתוודעתם לקלות היחסית שבה ניתן לעבור מקופת חולים אחת לאחרת, אתם בוודאי תוהים האם כדאי לכם לעבור מקופת החולים שלכם. ובכן, מדובר בשאלה די פשוטה שהתשובה עליה גם היא די פשוטה. בסופו של דבר, ייעודה של קופת החולים היא לתת את השירות הרפואי המקצועי, הזמין, האיכותי והנוח ביותר עבור כל חברה בה. אם גיליתם שקופת חולים אחרת מעניקה שירותים זמינים, נוחים ואיכותיים יותר מקופת החולים שלכם, זה הזמן לבצע תהליך מעבר בין קופת החולים שלכם לקופת חולים זו. חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מאפשר לכל אזרח במדינה לבחור את קופת החולים הרלוונטית לו. בהתאם לכך, כלל הקופות מחויבות להעניק לאדם הבוחר בהן את כל השירותים הכלולים במסגרת סל הבריאות. באופן חוקי, כל קופת חולים שתבחרו בה, חייבת לקבל אתכם אליה. כמו כן, בעוד שבעבר מקום עבודה היה יכול לקבוע עבור העובדים שלו לאיזה קופת חולים עליהם להשתייך, הרי שכיום מקום העבודה לא יכול לחייב עובד להיות מטופל במסגרת קופת חולים כזו או אחרת. אם אתם תוהים אם ניתן להתחרט בגין מעבר מקופת חולים אחת לאחרת, הרי שהתשובה לכך היא: בהחלט. הדרך להתחרט היא אותה הדרך שעשיתם בכדי לעבור מקופת חולים אחת לאחרת.

לוגואים של קופות החולים
קופות חולים ישראליות

תיק רפואי בתהליך מעבר בין קופות חולים

לא מעט אנשים תוהים מה קורה עם התיק הרפואי שלהם בתהליך מעבר בין קופות החולים. מכיוון שמדובר כאן על תיקים רפואיים הדורשים שמירה על סודיות, הרי שכדאי מאוד שכל אדם יאשר ויבקש מהרופא הפרטי שלו להעביר את התיר הרפואי שלו לקופת החולים החדשה שבה הוא עתיד להיות חבר. אם אתם תוהים מה יקרה עם הביטוח המשלים שלכם בתהליך מעבר בין קופת חולים, הרי שבהתאם לחוק, אם היה ברשותכם ביטוח משלים בקופה הקודמת ואתם מגישים בקשה לביטוח משלים בקופה החדשה תוך 90 יום מרגע המעבר, הרי שאתם זכאים לפטור מתקופת המתנה או לקיצור משמעותי של תקופת ההמתנה. לא מעט קופות חולים מציעים סוגים של ביטוחים חינמיים בכל מעבר בין קופת חולים אחרת לקופת החולים שלהם.

לסיכום ניתן לומר שמעבר בין קופות החולים מהווה תהליך פשוט וקל כיום. אם החלטתם שקופת חולים מאוחדת בערכם היא הקופה הטובה ביותר, אך אתם חברים בקופת חולים אחרת, אל תהססו- החלו בתהליך קל, פשוט, יעיל ותכליתי הכרוך במעבר בין קופת החולים שלכם לקופת החולים מאוחדת ותוך זמן קצר, תיהנו מכל ההטבות אותה מציעה קופה זו, מתוקף היותכם חברים בה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *