PX Pharma

בלוג בריאות כימיה ותרופות

הריון ולידה

כך תבצעו חישוב חודשי הריון

מסתבכים עם חישוב חודשי ההריון? ריכזנו עבורכם את המידע שיסייע לכם לעשות זאת בצורה נכונה

אין דרך לחשב את התאריך המדויק בו אישה תכרע ללדת. יכול להיות שבאופן מקרי לידה תתרחש בתאריך הלידה המשוער אך לאף אחד עוד אין יכולת לנבא ולסמן בלוח שנה את היום המיוחל בו תפגשו לראשונה את האוצר שלכם. 

תאריך הלידה מושפע מגורמים שונים וגם אם אתן נמנות עם חלק קטן של הנשים שיודעות מתי בדיוק התרחשו ימי הביוץ וההתעברות שלהן עדיין בלתי אפשרי לחזות את העתיד ולנבא מתי העובר הקטן יחליט לצאת לאוויר העולם.

אנחנו בהחלט יכולים לעשות הערכה בהסתמך על המחקרים שנעשו והגיעו למסקנה שנבדקה לא פעם במציאות. המדענים טוענים כי ברוב הגדול של ההריונות הלידה תתרחש כ266 יום או 38 שבועות  לאחר ההפריה.

הקושי הוא לדעת מתי התרחש הביוץ. בודדות הנשים שמרגישות את יום הביוץ שלהן. בדרך כלל אישה תדע להצביע על התאריך המדויק בעודה עוברת בירור רפואי ועושה מעקב אולטרסאונד בימים הסמוכים לביוץ.

אישה בהריון

מה שכן רוב הנשים יודעות זה ימי הוסת האחרונים שלהן ולכן יום הראשון לוסת האחרונה יחשב כתחילת ההריון במידה והייתה ההפריה. מדובר ב280 יום או 40 שבועות. היות וביום הראשון לוסת עדיין לא היה הריון יוצא שלמעשה הגיל האמיתי של העובר קטן בשבועיים ממה שמחשבים.

בממוצע הביוץ מתרחש כ14 יום לאחר סיום המחזור החודשי ולכן ההפרש של 280-14 הוא הזמן שההריון נמשך, דהיינו 266 יום.

נא לא לשכוח שכל מקרה לגופו וישנן נשים שאצלן הביוץ מאחר או מקדים בכמה ימים ולכן אנחנו מדברים על הערכה בלבד. מבחינת הרופאים הריון שנמשך בין 38 ל 42 שבועות, או במילים אחרות בין 266 ל 280 ימים, נחשב לתקין לגמרי. 

אם אתם לא נמנים עם אנשי הרפואה, סביר להניח שתחשבו את ההריון בחודשים אך מהר מאוד תבינו שלכל בדיקה שתגיעו תצטרכו לדעת את גיל ההריון בשבועות. 

אורך של ההריון ללא ספק מושפע מפרמטרים רבים הכוללים מצב בריאות ופסיכולוגי של האם, קצב התפתחות של העובר, תורשה ועוד. לכן אם החלטתם ללדת בדיוק בראשון לאפריל תקחו בחשבון שלתינוק שלכם יהיו תוכניות משלו ותוכלו לפגוש אותו אפילו שבועיים לפני או אחרי המועד המיוחל. 

איך לחשב נכון את גיל ההריון

מרגע קבלת הבשורה על ההריון כל אישה רוצה לדעת את תאריך הלידה המשוער בו בן או בת משפחה חדשים יצטרפו למשפחה המאושרת. יש כאלה שמעוניינות לדעת באיזה חודש יפגשו את האוצר הקטן על מנת לבדוק מה יהיה המזל שלו והאם יצטרכו להעביר את חודשי הקיץ החמים עם בטן ענקית או שלהפך יחפשו מעיל חם שיסגר על הגוף. 

ישנן מספר דרכים לעשות את חישוב. חלקן נמצאו אמינות מבחינת המחקרים המדעיים וחלקן פחות. תבחרו במה שהכי מדבר אליכן.

אישה בהריון
עוד קצת ואת שם

שיטות לחישוב גיל ההריון

ניתן לחשב את גיל ההריון לפי תאריך הביוץ או ההתעברות.

במקרה בו אישה נמצאת במעקב גינקולוגי ומבצעת בדיקות אולטרסאונד על מנת לאתר את ימי הביוץ ניתן להעריך ברמת דיוק גבוהה מאוד מתי התרחש הביוץ.

במידה ורוצים לאתר את הביוץ ללא עזרה של המכשור הרפואי כל אישה יכולה למדוד את החום הרקטלי שלה. יש לעשות זאת באופן שיטתי, כל בוקר לפני שיורדים מהמיטה. לפני הביוץ, במחצית הראשונה של המחזור החודשי, טמפרטורת הגוף אינה עולה מעל ל 37  מעלות אך ביום הביוץ בהחלט ניתן לצפות בעליה קטנה. 

אל תחשבו את גיל ההריון לפי היום בו קיימתן את יחסי המין הרי זרע יכול לחיות בגוף האישה עד 72 שעות ולהמתין בסבלנות לביצית שתצא מהזקיק. 

ביצית, לעומת הזרע, חיה במשך 24 שעות בלבד לכן יום הביוץ ניתן לחשב כיום בו נקלט ההריון ולא היום בו היה קיום יחסים.

האופציה הנוספת לחישוב של גיל ההריון היא לפי תאריך הוסת האחרונה. במקרה זה מדובר על רמת הדיוק של 7 עד 14 יום. נשים בעלות מחזור החודשי קבוע תידענה לעשות את החישוב בצורה מדויקת מאוד הרי במחזור חודשי שנמשך 28 יום הביוץ ייתרחש בין 12 ל-16 יום לאחר סיום הווסת האחרונה. 

תוסיפו לזה 280 יום של ההריון ותקבלו את תאריך הלידה המשוער.

הריון

שיטה נוספת לא מדויקת אך קיימת בקרב אוכלוסיות מסוימות היא חישוב לפי תנועות העובר. 

לפי הספרות המקצועית אישה יכולה לחוש את תנועות העובר החל משבוע 16 אך במציאות יש הרבה יוצאים מן הכלל. בהריון ראשון כשאמא לעתיד עוד לא יודעת בדיוק למה לצפות היא יכולה לפספס את התנועות הראשונות או לא לייחס את המיחושים שהיא מרגישה בבטן לתזוזות של התינוק. ולהפך בהריון הבא, כשהיא כבר יודעת למה לשים לב, יכולה לדווח על תנועות העובר עוד לפני שבוע 16. 

החישוב הנסוף הוא לפי בדיקת הדם להורמון HCG שעולה בתחילת ההריון. רמתו עולה בדם עם התחלקותם של התאים העובריים ומכפילה את עצמה בערך כל יומיים. הערך הגבוה ביותר נמדד בסביבות 80-60 יום מתאריך הווסת האחרונה. העניין הוא שמדובר בטווח רחב מאוד של האפשרויות, כשאותו ערך יכול להתאים לשבוע אחר של ההריון. החל משבוע 10 עד 12 רמתו של HCG מתחילה לרדת ומגיעה לסף הנמוך ביותר סביב שבוע 20. 

דרך נוספת לחשוב חודשי ההריון היא לשאול את הרופאים. המיומנים שבהם יודעים לזהות את גיל ההריון לפי גודל של הרחם ומיקומו באגן.  

לא באמת משנה כמה זמן בדיוק נמשך ההריון כל עוד מדובר בהריון שלא מסתיים בלידה מוקדמת מידי, הרי מדובר בתקופה בלתי נשכחת שתסתיים בסופו של דבר.

אנחנו מאחלים לידה קלה שבסופו תחזיקי בידיך תינוק בריא וחמוד! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *